Cum se poziţionează managerii de marketing faţă de social media în 2011

Cum se poziţionează managerii de marketing faţă de social media în 2011

 • Media • 7 aprilie 2011 • niciun comentariu   

Michael Stelzner, co-fondator al blogului Social Media Examiner şi autor al studiului Social Media Marketing Industry Report 2011, a intervievat 3.300 de manageri de marketing „pentru a înţelege cum se folosesc aceştia de uneltele social media pentru a-şi promova afacerile şi produsele. Raportul a extras şi principalele zece întrebări legate de social media la care aceştia ar vrea răspunsuri.

Peste 90% dintre oamenii de marketing intervievaţi indică faptul că social media este importantă pentru afacerea lor, aşadar avem de-a face cu o recunoaştere qvasi-unanimă a acestui nou segment media. zonele în care managerii de marketing caută să devină maeştri sunt instrumentele de măsurare şi intergrarea afacerilor cu site-urile de social media. O treime dintre cei intervievaţi sunt interesaţi de ROI (Return On Investment) în cazul folosirii site-urilor de acest fel şi de integrarea cât mai bună pe acest segment.

Activităţile de social media marketing consumă mult timp: 58% dintre oamenii de marketing implicaţi în fenomenul social media folosesc acest instrument şase ore sau mai multe pe săptămână iar mai mult de o altă treime folosesc social media 11 ore sau mai mult pe săptămână.
Video marketingul este o nouă categorie la orizont. Un număr semnificativ, 77% dintre oamenii de marketing şi-au planificat să folosescă mai mult You Tube şi alte forme de conţinut video iar aceasta va fi cea mai importantă investiţie a lor în 2011.

Vor să ştie mai mult despre Facebook şi bloguri – 70% dintre cei intervievaţi vor să înveţe despre reţeaua socială iar 69% sunt interesaţi de fenomenul blogging. Da, şi noi tare am vrea să înveţe mai mult şi despre una şi despre alta…

Care este cel mai important avantaj pe care social media îl poate aduce afacerilor, în opinia managerilor de profil? De departe, expunerea, aşa au indicat 88% dntre aceştia. Urmează creşterea traficului (72%) şi, în opinia a 62% dintre aceştia, îmbunătăţirea rezultatelor căutărilor pe internet referitoare la brandul respectiv (deci, tot expunere, într-un anumit sens).

Cele mai bune unelte de marketing în opinia managerilor de profil? Facebook, Twitter, LinkedIn şi blogurile, în această ordine. Interesant, Facebook a luat faţa reţelei Twitter în preferinţele acestora, comparativ cu studiul de anul trecut.

Ce a mai constatat Social Media Examiner? Potrivit Social Media Marketing Industry Report 2011, outsourcingul către oameni de marketing specializaţi în social media este foarte redus, doar 28% dintre managerii de profil au aplelat la aşa ceva pentru o parte din această activitate.

Top 10 întrebări ale managerilor de marketing referitoare la social media

  1. Cum măsor impactul social media asupra afacerii mele?
  2. Cum integrez şi manageriez cenralizat toate activităţile mele de marketing?
  3. Care sunt cele mai bune tehnici de vânzări în social media?
  4. Cum cresc participarea consumatorilor prin social media?
  5. Cum ajung să stăpânesc principalele platforme de social media?
  6. Cum pot găsi, efectiv, cu ajutorul social media, segmentul de audienţă care mă interesează?
  7. Care ar fi ghidul de best practices în social media?
  8. Cum folfosesc social media pe pieţele nişate?
  9. Care sunt tendinţele actuale în social media?
  10. Cum să-mi folosesc cât mai bine timpul pentru a maximiza activitatea de social media?

Interesant, dacă tot se apropie Conferinţa Marketing B2B: social media este o unealtă răspândită mai des în companiile care se adresează B2B (business-to-business) – 52% au declarat că o folosesc de un an sau peste, comparativ cu companiile business-to-consumer – doar 46,2%.

Alte asemenea date găsiţi chiar în studiu, pe care vi-l recomandăm ca să vă faceţi o idee despre preocupările oamenilor de marketing de pe alte meleaguri. Nu de alta, dar valul vine încoace.

DESCARCĂ STUDIUL AICI

 

 

Lasă un răspuns